neděle 24. května 2015

Sunday breakfast with us #3


 Krásně ráno u další společné snídaně!
Dnes jsem si pro Vás připravila snídani, která Vám sice zabere trochu více času ale za to je opravdu skvělá. Takže nebudeme ztrácet čas a jdeme se do toho rovnou pustit do těchto chutných taštiček:)

 Budeme potřebovat jedno listové těsto, hladkou mouku, jahody, džem / marmeládu. Taštičky můžeme dělat jednoduše rukou, ale protože jsem na snídani neměla moc času, pomohla jsem si formičkou od značky Tupperware.


 Taštičky lze plnit čímkoli, můžeme je udělat jak na sladko tak i na slano. Já jsem se rozhodla že je naplním džemem a jahodami. Jahody si důkladně omyjeme, nakrájíme na menší kousky a poté rozmačkáme. Jahod si rozmačkáme o něco více, poté si přes sítko vymačkáme šťávu, aby při pečení nevytékala. Zbylou ''kašičku'' a šťávu z jahod, použijeme na dozdobení.


 Dále si rozválíme listové těsto, plochu si posypeme trochou hladké mouky, aby se těsto lépe válelo a nepřichytávalo. Potom už si vezmeme formičku a nebo menší misku a vyřízneme si z těsta kruhy.


 Doprostřed kruhu dáme přiměřený počet jahod, aby nám taštička v troubě nepraskla. Já jsem si do taštiček dávala střídavě, jahody a džem. Potom už si jenom žloutkem potřeme po obvodu náš kruh, aby taštička lépe držela pohromadě.


 Formička je skvělá v tom, že Vám strašně ulehčí práci. Jediným stlačením se překlopí a vytvaruje do požadovaného tvaru. Samozřejmě to jde jednoduše i bez ní, druhou polovinu opatrně překlopíme a po stranách zmáčkneme aby pořádně držela.


 Taštičky si vyskládáme, na pečícím papírem vyložený plech, potřeme zbylým žloutkem a pečeme podle potřeby na 180 stupňů (cca. 10 min.).


 Hotové taštičky necháme trochu vychladnout, polijeme jahodovou šťávou, dozdobíme zbylou ''kašičkou'', pocukrujeme a můžeme zajímavou a chutnou snídani podávat.


Přeji dobrou chuť a krásný zbytek neděle :)
*K*

Žádné komentáře:

Okomentovat